Wiener i Compensa - połączeni. Informacja o zmianie właściciela marki Wiener - przejdź do szczegółów >

Zgłoś szkodę

zglos_szkode

Prosta obsługa Twojej szkody

Chcesz zgłosić szkodę lub dosłać do niej dokumenty?
- wybierz odpowiedni formularz szkodowy
- uzupełnij dane, zajmie Ci to maksymalnie 10 min, czyli tyle ile poświęcasz zwykle na wypicie kawy
- wyślij - zajmiemy się sprawą natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia
Pamiętaj, że zmiany w polisie możesz również zgłosić online, poprzez formularze na stronie OBSŁUGA POLIS.

Jaką szkodę chcesz zgłosić?
Pakiet AUTO

Auto

  • Mam ubezpieczenie AC pojazdu i chcę zgłosić szkodę pojazdu
  • Pojazd ubezpieczony w Wiener (OC) uszkodził mój pojazd
  • Mam ubezpieczenie szyb i chcę zgłosić szkodę
Szkoda majątkowa

Dom i majątek

Chcę zgłosić szkodę:

  • powstałą w moim domu
  • gospodarstwie rolnym
  • firmie
  • jachcie
Szkoda osobowa

Zdrowie

Mam ubezpieczenie osobowe lub turystyczne i chcę zgłosić szkodę:

  • uszczerbek na zdrowiu
  • koszty poniesione na leczenie
  • świadczenie szpitalne
  • poważne zachorowanie, operacja
  • niezdolność do pracy lub nauki
  • z kosztów poniesionych tytułem rezygnacji z imprezy, anulacji biletu lub noclegu
     
Szkoda osobowa spowodowana przez pojazd

Szkoda osobowa spowodowana przez pojazd

Pojazd ubezpieczony u was spowodował wypadek, w wyniku którego doznałem uszczerbku na zdrowiu

 

Szkoda majątkowa spowodowana przez pojazd

Szkoda majątkowa spowodowana przez pojazd (OC)

Pojazd ubezpieczony u was uszkodził moje mienie, np. ogrodzenie, bramę, dom

 

Kradzież pojazdu

Kradzież pojazdu (Autocasco)

Mam ubezpieczenie AC pojazdu i chcę zgłosić kradzież:

  • pojazdu  
  • elementów pojazdu
     
medipass

Medipass

Zgłoś prośbę o opinię medyczną

Ikona Wezwij pomoc - Assistance

Centrum Alarmowe Assistance

icon-send-documents.svg

Doślij brakujące dokumenty

Jeśli zgłosiłeś szkodę i chcesz dosłać zdjęcia mienia, dokumentację medyczną, dowód rejestracyjny, dokumenty sądowe, numer rachunku bankowego itp...

icon-document-pencil.svg

Informacje o szkodzie

Jeżeli chcesz poznać status szkody, przygotuj numer zgłoszenia szkody oraz hasło, które dostałeś SMSem podczas zgłoszenia.

warsztat

Czym jest sieć warsztatów partnerskich?

Współpracujemy z siecią warsztatów (autoryzowanych i niezależnych) na terenie całej Polski. Dzięki temu zyskujesz wygodę, spokój oraz oszczędzasz czas - zgłaszasz szkodę, a my zajmujemy się organizacją naprawy.

Zalety korzystania z opcji naprawy w sieci warsztatów partnerskich:
  • wykonanie naprawy na najwyższym poziomie i w określonym czasie. Na wykonaną usługę warsztat udzieli 2 letniej gwarancji,
  • zapewnienie usługi transportowej "door-to-door” (warsztat sam odbierze auto, które wymaga naprawy),
  • dostarczenie Klientowi na jego życzenie samochodu zastępczego, z wyłączeniem likwidacji szkody AC w autoryzowanym salonie obsługi,
  • bezgotówkowe rozliczenie naprawy,
  • oszczędność czasu, wszelkie formalności związane z oględzinami i przekazaniem dokumentów realizowane są w jednym miejscu – w warsztacie.

Jeśli chcesz skorzystać z warsztatu partnerskiego skontaktuj się z naszym konsultantem:


Zadzwoń na naszą infolinię (pn-pt: 8-18)
22 469 69 69

Znajdź warsztat
mapa

samochod_zastepczy

Jak otrzymać pojazd zastępczy?

Jeśli Twoje auto uległo uszkodzeniu zorganizujemy wynajem pojazdu zastępczego. Zwrot kosztów za wynajem pojazdu zastępczego pokrywany jest z ubezpieczenia OC sprawcy i przysługuje wtedy, gdy poszkodowany w związku z tą szkodą nie mógł korzystać ze swojego pojazdu w takim zakresie, w jakim korzystał z niego na co dzień.

Kto może skorzystać z tej usługi?
  • każdy wniosek jest rozpatrywany indywidualnie w odniesieniu do okoliczności danej sprawy, rodzaju szkody (częściowa lub całkowita) oraz toku jej likwidacji,
  • wydatki poniesione w związku z najmem pojazdu powinny być celowe i ekonomicznie uzasadnione,
  • wynajęty pojazd zastępczy nie powinien być wyższej klasy niż pojazd uszkodzony,
  • refundacja kosztów najmu może mieć miejsce tylko w sytuacji, w której zaspokojenie potrzeb życiowych i konsumpcyjnych poszkodowanego nie mogło nastąpić w inny racjonalny sposób, niż przez najem. Za niecelowe i ekonomicznie nieuzasadnione należy uznać wydatki, jeśli Klient mógł skorzystać z innego pojazdu pozostającego w jego dyspozycji lub zaspokojenie potrzeb było w niewielkiej skali (np. mała częstość używania, niewielkie przebiegi) i można było je zaspokoić poprzez skorzystanie z taksówki lub innego celowego środka, którego koszt byłby niższy od kosztu najmu pojazdu zastępczego,
  • refundacja kosztów najmu pojazdu zastępczego wynajętego z pominięciem naszego pośrednictwa, może podlegać weryfikacji do maksymalnego, akceptowalnego poziomu cen zgodnie z poniższą tabelą:

 

Segment pojazdu Przykładowe pojazdy Cena netto (zł)
A Fiat 500, Citroen C1, Hyundai i10, Toyota Aygo 75 zł
B Ford Fiesta, VW Polo, Toyota Yaris, Opel Corsa 80 zł
C Opel Astra, Renault Megane, VW Golf 90 zł
D Ford Mondeo, VW Passat, Toyota Avensis, Opel Insignia 135 zł
D+ Audi A4, BMW 3, Volvo V60 180 zł
E Audi A6, BMW 5, Mercedes E 260 zł
Crossover Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Dacia Duster, Toyota C-hr 135 zł
SUV Toyota Rav 4, KIA Sportage, VW Tiguan, Kia Sorento 170 zł
SUV Premium mały BMW X1, Audi Q3, Volvo XC40 180 zł
SUV Premium średni BMW X3, Audi Q5, Volvo XC 60 245 zł
SUV Premium BMW X5, Audi Q7, Mercedes-Benz GLE 440 zł
VAN Chrysler Voyager, Ford Galaxy, Peugeot 807 130 zł
F Audi A8, BMW 7, Lexus LS 500 zł
G Porsche 911, Ferrari, Lamborghini 500 zł
Małe dostawcze Fiat Doblo, Renault Kangoo, Citroen Berlingo 130 zł
Duże dostawcze Peugeot Boxer, Fiat Ducato, Renault Traffic 220 zł
H 9-os VW Transporter, Opel Vivaro 220 zł
Nauka jazdy   250 zł
Taxi   300 zł
Ciągniki siodłowe   550 zł
Naczepy   300 zł
Inne (np. autokar, szambiarka, karawana, HDS, etc.) ustalana indywidualnie
Twój pojazd został poszkodowany w kolizji? Potrzebujesz pojazdu zastępczego?

Zadzwoń na naszą infolinię
(pn-pt: 8-18)

22 469 69 69

 

bezposrednia_likwidacja

Jak działa bezpłatna usługa likwidacji szkody z OC sprawcy?

Masz u nas ubezpieczenie OC? Zostałeś poszkodowany w kolizji? Sprawnie przeprowadzimy likwidację Twojej szkody, wypłacimy odszkodowanie z polisy sprawcy kolizji, mimo, że ma on ubezpieczenie OC w innym towarzystwie ubezpieczeń.

icon-cars.svg

Dochodzi do zdarzenia, w którym sprawca ma polisę OC u innego ubezpieczyciela a poszkodowany ma polisę u nas

icon-report-damage.svg

Poszkodowany zgłasza sprawę do nas

icon-building-cash.svg

Występujemy do ubezpieczyciela sprawcy szkody i uzyskujemy kwotę odszkodowania

icon-cash-person.svg

Wypłacamy uzyskaną kwotę odszkodowania poszkodowanemu

Co zyskujesz dzięki usłudze bezpośredniej likwidacji szkody?
  • bezpłatne wsparcie w sprawnej likwidacji szkody z ubezpieczenia OC sprawcy,
  • szybką wypłatę odszkodowania,
  • pokrycie kosztów holowania, samochodu zastępczego i oczywiście naprawy,
  • zachowujesz zniżki OC.
Kiedy można skorzystać z pomocy?
  • gdy w kolizji brały udział tylko 2 pojazdy - sprawcy i poszkodowanego,
  • nie było ofiar śmiertelnych, ani nikt nie został ranny,
  • sprawca kolizji ma ubezpieczenie OC krajowego ubezpieczyciela,
  • kolizja miała miejsce w Polsce,
  • szkoda nie została zgłoszona u innego ubezpieczyciela.
Jesteś zainteresowany usługą bezpośredniej likwidacji szkody?

Skontaktuj się z nami

Wezwij pomoc - Assistance

Czym jest pomoc assistance?

Szybka, specjalistyczna pomoc w nagłych wypadkach jest nazywana powszechnie w ubezpieczeniach usługą assistance. Nasza pomoc polega na tym, że organizujemy usługi oraz dojazd odpowiedniego specjalisty oraz pokrywamy koszty jego pracy. Szybkiej pomocy interwencyjnej udzielamy, gdy dojdzie do awarii i trzeba jak najszybciej zacząć działać, aby zapobiec szkodzie lub ograniczyć jej skutki. Organizujemy pomoc w miejscu ubezpieczenia. Jeśli nie można usunąć awarii sprzętu w miejscu ubezpieczenia, dodatkowo pokrywamy koszt transportu tego sprzętu z miejsca ubezpieczenia do autoryzowanego serwisu i z powrotem.

Usługi assistance różnią się od siebie, w zależności od rodzaju ubezpieczenia.

  • Dom

Jeśli polisa obejmuje odpowiednie ubezpieczenie domu lub mieszkania możesz liczyć na pomoc  specjalistów (m.in.: ślusarz, dekarz, elektryk, specjalista IT, hydraulik, murarz, stolarz, szklarz, technik urządzeń grzewczych i klimatyzacyjnych, technik lub monter systemów słonecznych).  Assistance dodatkowy to koszty organizacji pomocy, które ponosimy za Ciebie w razie awarii lub wypadku na rowerze czy UTO (urządzenia transportu osobistego). Chcesz wiedzieć więcej? Przejdź do ubezpieczenia Pakiet 4 KĄTY.

  • Auto

Jeśli polisa obejmuje odpowiednie ubezpieczenie assistance pojazdu, możesz liczyć na pomoc specjalistów w Polsce i w całej Europie. Zorganizujemy pomoc techniczną dla pojazdu (m.in. naprawa, holowanie), a dla kierowcy i pasażerów pomoc w podróży, pomoc medyczną, prawną i finansową czy opiekę dla zwierząt. Chcesz wiedzieć więcej? Przejdź na stronę Ubezpieczenie samochodu – Pakiet AUTO.

  • Zdrowie

Najpełniejszą pomoc assistance dotyczącą zdrowia znajdziesz w naszym Pakiecie NA WSZELKI WYPADEK. W opcji ZDROWIE zorganizujemy i pokryjemy koszty telekonsultacji lekarskich czy pomocy psychologicznej.  W opcji OPIEKA zorganizujemy i opłacimy koszty transportu medycznego i domowych wizyt lekarza lub pielęgniarki, a w opcji AKTYWNOŚĆ zorganizujemy i opłacimy 10 sesji z osobistym trenerem, dla szybszego powrotu do sprawności fizycznej. Chcesz wiedzieć więcej? Przejdź do ubezpieczenia Pakiet NA WSZELKI WYPADEK.

  • Podróż

Pomoc w podróży zorganizujemy dla każdego, zarówno Polaków wyjeżdżających za granicę, jak i obcokrajowców odwiedzających nasz kraj. 
Pakiet PODRÓŻ na wyjazdy zagraniczne lub podróże po Polsce to wsparcie w razie wypadku lub nagłego zachorowania. Masz do swojej dyspozycji całodobowe centrum alarmowe oraz infolinię podróżną (adresy ambasad, wymagane szczepienia) czy sportową (wypożyczalnie sprzętu, ceny karnetów itp.), a także pomoc tłumacza. W razie ogłoszenia upadłości biura podróży pokryjemy koszty zakwaterowania i wyżywienia nawet do 5 dni. Chcesz wiedzieć więcej? Przejdź do ubezpieczenia  Pakiet PODRÓŻ – wariant I.
Pomoc assistance w Polsce dla obcokrajowców oraz Polaków na stałe mieszkających poza Polską to nie tylko całodobowe centrum alarmowe, ale również infolinia medyczna, sportowa i podróżna. Jeśli choroba lub nieszczęśliwy wypadek uniemożliwi Ci dalszą podróż, pokryjemy koszty opieki nad dziećmi i ich transportu do kraju stałego pobytu. Pomożemy także przy odtworzeniu zgubionych dokumentów. Chcesz wiedzieć więcej? Przejdź do ubezpieczenia Pakiet PODRÓŻ – wariant II.

Pomoc assistance
  • dom
  • auto
  • zdrowie
  • podróż

Najczęściej zadawane pytania

    • Czy współpracujecie z jakimiś warsztatami?

      Tak, posiadamy własną sieć naprawczą. Szczegóły znajdziesz na stronie Zgłoś szkodę.

    • Sprawca zdarzenia zbiegł z miejsca wypadku, co mam zrobić?

      Jeśli sprawca zdarzenia zbiegł z miejsca wypadku, niezwłocznie poinformuj policję oraz zabezpiecz ślady i dowody, świadczące o udziale sprawcy w zdarzeniu.

    • Co musi zawierać oświadczenie z miejsca zdarzenia?

      Oświadczenie z miejsca zdarzenia powinno zawierać:

      • datę i godzinę zdarzenia,
      • miejsce zdarzenia,
      • dane osobowe sprawcy - imię, nazwisko, pesel, miejsce zamieszkania i numer telefonu,
      • opis zdarzenia i uszkodzeń, powstałych w związku z nim,
      • przyznanie się do winy sprawcy.

      Druk do wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym znajdziesz na stronie Dokumenty.
       

    • Nie posiadam aktualnego badania technicznego. Czy mogę zgłosić szkodę?

      Tak, również w tym przypadku możesz zgłosić szkodę.

    • Czy jest obowiązek wezwania policji przy zdarzeniu drogowym?

      Policję trzeba wezwać do każdego wypadku drogowego, czyli zdarzenia, w którym którykolwiek z uczestników doznał obrażeń. Zobowiązuje do tego prawo, a konkretnie ustawa Prawo o ruchu drogowym (art. 44 pkt 2). 
      Jeśli w zdarzeniu nikt nie ucierpiał, nie masz obowiązku wezwania funkcjonariuszy.

    • Mam pojazd w leasingu, czy powinienem coś zgłosić leasingodawcy?

      Konieczność informowania o zdarzeniu drogowym regulują zapisy umowy pomiędzy leasingodawcą,  a użytkownikiem. Te informacje możesz zweryfikować w umowie.

    • Co mam dalej robić po zgłoszeniu szkody? Ktoś się ze mną skontaktuje?

      W zależności od rodzaju szkody i sposobu jej likwidacji, skontaktuje się z Tobą rzeczoznawca, bądź zostaniesz poproszony o samodzielne wykonanie zdjęć.

    • Jak poprawnie zrobić zdjęcia, niezbędne do zgłoszenia szkody?

      Dobrze wykonane zdjęcia przyspieszą rozpatrywanie zgłoszenia szkody. Postaraj się zrobić jasne, ostre i dokładne zdjęcia aparatem fotograficznym lub telefonem z dobrym aparatem. Prześlij je w oryginalnym formacie, unikając obróbki czy optymalizacji jakości. Powinny pochodzić bezpośrednio z urządzenia, którym je wykonano.

      7 wskazówek dotyczących wykonania zdjęcia szkody:

      1. Upewnij się, że miejsce w którym wykonasz zdjęcia jest dobrze oświetlone.
      2. Zrób przegląd miejsca szkody, żeby znaleźć wszystkie uszkodzone czy zniszczone elementy.
      3. Zdjęcia zacznij od ogólnego widoku miejsca szkody. Zrób zdjęcia z perspektywy, która pokazuje całe miejsce i ogólny kontekst szkody.
      4. Następnie zrób zdjęcia poszczególnych uszkodzonych elementów, np. mebel, inne przedmioty lub sprzęty, ściana, glazura itp. Staraj się uchwycić wszystkie widoczne uszkodzenia, zarysowania, pęknięcia, zalania lub inne ubytki.
      5. Jeśli uszkodzony jest komputer albo inne urządzenie elektroniczne, zrób zdjęcie z bliska, uwzględniając ekran, obudowę i wszystkie uszkodzone elementy, a także miejsce, w którym są opisane dane urządzenia: nazwa, model, typ, parametry.
      6. Jeśli zgłaszasz skradzione (brakujące) przedmioty, zrób zdjęcie miejsca, w którym były one przechowywane, uwzględniając puste przestrzenie lub pozostawiony nieporządek. Jeśli masz zdjęcia tych przedmiotów wykonane przed ich utratą - prześlij je do nas.
      7. Dołącz zdjęcia do zgłoszenia szkody. Jeśli ich rozmiar przekracza 10 MB, wyślij je w oddzielnych mailach.

Dokumenty do pobrania