FAQ

Zakup ubezpieczenia

  • Czy zakup ubezpieczenia w Wiener jest bezpieczny?

    Jesteśmy obecni na polskim rynku ubezpieczeń od 1990 roku, a w 2019 staliśmy się częścią
    międzynarodowego koncernu Vienna Insurance Group – lidera ubezpieczeniowego w Europie
    Środkowo-Wschodniej.
    W Wiener ubezpieczamy ponad 860 tys. klientów indywidualnych oraz 62 tys. przedsiębiorstw.

  • Jakie dane są potrzebne by wyliczyć składkę OC i AC?

    Żeby wyliczyć składkę za ubezpieczenie komunikacyjne niezbędne jest podanie danych pojazdu, zapisanych w dowodzie rejestracyjnym oraz danych właściciela tego pojazdu. Ponadto ważna jest liczba przejechanych kilometrów oraz aktualny stan pojazdu.

  • Kim jest ubezpieczający?

    Ubezpieczający to osoba, która zawiera umowę ubezpieczenia i opłaca składkę

  • Ile kosztuje ubezpieczenie OC?

    Składka za ubezpieczenie OC zależy od wielu czynników taryfikacyjnych m.in. od dotychczasowej historii ubezpieczenia klienta, zapisanej w bazach Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz od rodzaju ubezpieczanego pojazdu. Dla naszych klientów naliczamy dodatkowe zniżki, w tym za ubezpieczenie kolejnego pojazdu czy za ubezpieczenie pakietowe (OC + AC) .

  • Jak mogę skontaktować się z agentem?

    Kontakt do najbliższego agenta możesz znaleźć na interaktywnej mapie. Umieściliśmy na niej numer telefonu i dokładny adres.

  • Jakie produkty mogę kupić online?

    Online dostępne są obecnie produkty z obszaru:

    Ubezpieczeń osobowych 

    • Medipass - ekspercka opinia medyczna, 
    • Pakiet PODRÓŻ – ubezpieczenie turystyczne, 
    • Pakiet Oświata  - ubezpieczenie dzieci i młodzieży szkolnej.
    • Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej
    • Ubezpieczenie kosztów leczenia cudzoziemców wraz z usługami assistance w Polsce

    Ubezpieczeń majątkowych 

    • Ubezpieczenie instalacji energii odnawianej
    • Pakiet 4 KĄTY - ubezpieczenie domów i mieszkań
    • Ubezpieczenie OC pilota drona

Ochrona ubezpieczeniowa - produkty

Obsługa

Zgłoszenie szkody

  • Jak mogę zgłosić szkodę?

    Najwygodniejszą i najszybszą formą zgłaszania szkody jest wypełnienie formularza na stronie Zgłoś szkodę.

  • Ile mam czasu na zgłoszenie szkody?

    To zależy od rodzaju ubezpieczenia. Szkodę w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC najlepiej zgłosić niezwłocznie. Natomiast zgodnie z prawem - nie później niż w ciągu 3 lat. 
    W przypadku ubezpieczeń dobrowolnych termin na zgłoszenie szkody określany jest w ogólnych warunkach ubezpieczenia.

  • Jakich dokumentów będę potrzebował do zgłoszenia szkody?

    To zależy od rodzaju szkody. Szczegóły znajdziesz na stronie Zgłoś szkodę.

  • Czy przed zgłoszeniem szkody mogę przystąpić do naprawy uszkodzonego mienia (dom, auto)?

    Jeśli z jakiegoś powodu jesteś zmuszony do naprawienia szkody przed wykonaniem oględzin (np. aby zapobiec jej powiększeniu, bądź w celu usprawnienia pojazdu do dalszej drogi), przed przystąpieniem do naprawy sporządź dokumentację fotograficzną uszkodzonego mienia. 
    Naprawę udokumentuj fakturami bądź rachunkami. Każda szkoda rozpatrywana jest indywidualnie przez likwidatora.

  • Czy powinienem wykonać zdjęcia uszkodzonego pojazdu lub mienia?

    Przekazane zdjęcia będą pomocne przy likwidacji szkody, dlatego warto je dostarczyć.

  • Czy mogę zgłosić szkodę jeżeli nie jestem właścicielem uszkodzonego pojazdu lub mienia?

    Każdy może zgłosić szkodę w imieniu poszkodowanego, jednak w procesie likwidacji szkody to oświadczenia właściciela będą wiążące. Jeżeli osoba zgłaszająca szkodę nie jest właścicielem i nie okazuje się pełnomocnictwem to proces likwidacji szkody będzie wymagał kontaktu z właścicielem.

  • Na czym polega bezpośrednia likwidacja szkody?

    Bezpośrednia likwidacja szkody (BLS) to system, dzięki któremu wypłatą odszkodowania czy naprawą auta po szkodzie spowodowanej przez innego kierowcę zajmie się towarzystwo ubezpieczeniowe, w którym to Ty masz OC. 
    Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie Zgłoś szkodę

  • Czy współpracujecie z warsztatami?

    Tak, posiadamy własną sieć naprawczą. Szczegóły znajdziesz na stronie Zgłoś szkodę.

  • Sprawca zdarzenia zbiegł z miejsca wypadku, co mam zrobić?

    Jeśli sprawca zdarzenia zbiegł z miejsca wypadku, niezwłocznie poinformuj policję oraz zabezpiecz ślady i dowody świadczące o udziale sprawcy w zdarzeniu.

  • Co musi zawierać oświadczenie z miejsca zdarzenia?

    Oświadczenie z miejsca zdarzenia powinno zawierać:

    • datę i godzinę zdarzenia,
    • miejsce zdarzenia,
    • dane osobowe sprawcy - imię, nazwisko, pesel, miejsce zamieszkania i numer telefonu,
    • opis zdarzenia i uszkodzeń powstałych w związku z nim,
    • przyznanie się do winy sprawcy.

    Druk do wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym znajdziesz na stronie Dokumenty.

  • Nie posiadam aktualnego badania technicznego. Czy mogę zgłosić szkodę?

    Tak, również w tym przypadku możesz zgłosić szkodę.

  • Czy jest obowiązek wezwania policji przy zdarzeniu drogowym?

    Policję trzeba wezwać do każdego wypadku drogowego, czyli zdarzenia, w którym którykolwiek z uczestników doznał obrażeń. Zobowiązuje do tego prawo, a konkretnie ustawa Prawo o ruchu drogowym (art. 44 pkt 2). 
    Jeśli w zdarzeniu nikt nie ucierpiał, nie masz obowiązku wezwania funkcjonariuszy.

  • Mam pojazd w leasingu, czy powinienem coś zgłosić leasingodawcy?

    Konieczność informowania o zdarzeniu drogowym regulują zapisy umowy pomiędzy leasingodawcą,  a użytkownikiem. Te informacje możesz zweryfikować w umowie.

  • Co mam dalej robić po zgłoszeniu szkody? Ktoś się ze mną skontaktuje?

    W zależności od rodzaju szkody i sposobu jej likwidacji, skontaktuje się z Tobą rzeczoznawca, bądź zostaniesz poproszony o samodzielne wykonanie zdjęć.

  • Jak poprawnie zrobić zdjęcia, niezbędne do zgłoszenia szkody?

    Dobrze wykonane zdjęcia przyspieszą rozpatrywanie zgłoszenia szkody. Postaraj się zrobić jasne, ostre i dokładne zdjęcia aparatem fotograficznym lub telefonem z dobrym aparatem. Prześlij je w oryginalnym formacie, unikając obróbki czy optymalizacji jakości. Powinny pochodzić bezpośrednio z urządzenia, którym je wykonano.

    7 wskazówek dotyczących wykonania zdjęcia szkody:

    1. Upewnij się, że miejsce w którym wykonasz zdjęcia jest dobrze oświetlone.
    2. Zrób przegląd miejsca szkody, żeby znaleźć wszystkie uszkodzone czy zniszczone elementy.
    3. Zdjęcia zacznij od ogólnego widoku miejsca szkody. Zrób zdjęcia z perspektywy, która pokazuje całe miejsce i ogólny kontekst szkody.
    4. Następnie zrób zdjęcia poszczególnych uszkodzonych elementów, np. mebel, inne przedmioty lub sprzęty, ściana, glazura itp. Staraj się uchwycić wszystkie widoczne uszkodzenia, zarysowania, pęknięcia, zalania lub inne ubytki.
    5. Jeśli uszkodzony jest komputer albo inne urządzenie elektroniczne, zrób zdjęcie z bliska, uwzględniając ekran, obudowę i wszystkie uszkodzone elementy, a także miejsce, w którym są opisane dane urządzenia: nazwa, model, typ, parametry.
    6. Jeśli zgłaszasz skradzione (brakujące) przedmioty, zrób zdjęcie miejsca, w którym były one przechowywane, uwzględniając puste przestrzenie lub pozostawiony nieporządek. Jeśli masz zdjęcia tych przedmiotów wykonane przed ich utratą - prześlij je do nas.
    7. Dołącz zdjęcia do zgłoszenia szkody. Jeśli ich rozmiar przekracza 10 MB, wyślij je w oddzielnych mailach.
       

Przebieg likwidacji szkody

  • Jak długo będę czekać na wypłatę odszkodowania?

    W zależności od rodzaju szkody, czas jej likwidacji może być różny. Szczegółowych informacji udzieli Ci dedykowany likwidator.

  • Co mam zrobić, żeby otrzymać pojazd zastępczy?

    Jeżeli wariant Twojego ubezpieczenia przewiduje taką usługę, należy skontaktować się z naszą infolinią: 22 469 69 69.

  • Czym jest szkoda całkowita?

    Szkoda całkowita to uszkodzenie pojazdu w takim zakresie, że wartość przewidywanych kosztów naprawy przekracza wartość pojazdu przed powstaniem szkody. Gdy została stwierdzona szkoda całkowita i zgodzisz się, aby uczestniczyć w uproszczonej ścieżce likwidacji szkody, to wybrany przez nas partner zajmie się w Twoim imieniu sprzedażą uszkodzonego auta, a my wypłacimy ci 100% wartości auta sprzed wypadku (niezwłocznie po podpisaniu zgody na uproszczoną likwidację szkody). 
    Jeżeli nie będziesz chciał skorzystać z uproszczonej ścieżki likwidacji szkody, to wysokość odszkodowania w ramach ubezpieczenia OC ustalimy jako różnicę wartości pojazdu bezpośrednio sprzed szkody i wartości pozostałości uszkodzonego pojazdu po szkodzie. Obie wartości pojazdu (przed i po szkodzie) wyliczane są w programie eksperckim, z uwzględnieniem indywidualnych cech, mających wpływ na jego wartość.
     

  • Co zrobić w przypadku kradzieży auta?

    Wezwij policję na miejsce zdarzenia. Następnie jak najszybciej zarejestruj szkodę za pośrednictwem formularza. Po otrzymaniu zgłoszenia, poinformujemy Cię, jakie dokumenty będą niezbędne, aby zająć się Twoją sprawą.

  • Co to jest udział własny?

    Jest to kwota - część wartości szkody, którą klient zobowiązuje się pokryć z własnych środków.  Udział własny w szkodzie pozwala na obniżenie składki ubezpieczeniowej.

Płatności

Windykacja

  • Co mam zrobić, jeśli dostałem wezwanie do zapłaty?

    Wezwanie do zapłaty wysyłamy jeśli:

    • zapomniałeś zapłacić składkę - ureguluj płatność na numer rachunku bankowego, znajdującego się w polisie,
    • sprzedałeś pojazd - uzupełnij formularz,
    • masz ubezpieczenie w innym towarzystwie ubezpieczeń, a otrzymałeś polisę prolongacyjną od Wiener - prześlij wypowiedzenie za pośrednictwem formularza.
       

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.