Oświadczenie o dostępności usługi zawarcia umowy ubezpieczenia
 

Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group (dalej: „Compensa”) dokłada wszelkich starań, aby usługa zdalnego zawarcia umowy ubezpieczenia przez stronę internetową: https://wiener.pl (dalej: „usługa”) była dostępna dla jak największej grupy użytkowników bez względu na wiek, poziom sprawności, używaną technologię i oprogramowanie.

Informacje niezbędne do korzystania z usługi, w tym wymagania techniczne zawiera: REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ PRZEZ COMPENSA TU S.A. VIENNA INSURANCE GROUP

Stan dostępności usługi

Usługa została poddana weryfikacji w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

W wyniku weryfikacji stwierdzono, że usługa spełnia następujące wymagania dostępności wg standardów WCAG 2.1:

  • Możliwość obsługi podstawowych funkcjonalności za pomocą klawiatury
  • Język strony jest prawidłowo określony (lang=”pl”)
  • Kod HTML jest poprawny i zgodny ze specyfikacją
  • Podstawowa struktura nawigacyjna jest zachowana
  • Logo główne ma prawidłowy tekst alternatywny
  • Formularz ma poprawną strukturę HTML
  • Użytkownik nie jest narażony na efekty błyskowe
  • Strona działa na telefonach i tabletach
  • Możliwość dostosowanie rozmiaru tekstu
  • System informuje o błędach
  • System zapewnia możliwość poprawy błędów
  • Elementy interfejsu mają jednoznaczną identyfikację
  • Możliwa jest aktywacja funkcji ruchem na urządzeniach mobilnych
  • Interfejs reaguje na gesty dotykowe
  • System zapobiega błędom prawnym, finansowym i w danych – dane są walidowane
  • Brak automatycznych przekierowań zakłócających nawigację

Rozumiejąc potrzeby naszych klientów wciąż pracujemy nad poprawą dostępności usługi dążąc do jej maksymalnego dostosowania do standardów i usunięcia zidentyfikowanych barier.

W przypadku jeśli z jakiegoś powodu pojawiły się trudności z zawarciem umowy ubezpieczenia przez naszą stronę internetową skontaktuj się z nami pod numerem: 22 501 61 00

Obsługa skarg związanych ze świadczoną usługą

Konsument ma prawo złożenia do Compensy skargi na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez usługę w formie pisemnej, ustnej lub formie elektronicznej.

Celem ułatwienia klientom złożenia skargi przygotowano dedykowany formularz online znajdujący się na naszej stronie internetowej: https://www.compensa.pl/reklamacja/

Skarga powinna zawierać:

  • imię i nazwisko konsumenta;
  • adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem;
  • wskazanie usługi, której dotyczy skarga;
  • wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełnia usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełnienia przez Compensa.

Skargę, która nie zawiera informacji określonych powyżej, pozostawia się bez rozpoznania.

Skarga może dodatkowo zawierać wskazanie preferowanego przez konsumenta sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez usługę.