FAQ - Wiener DRIVE

Pytania ogólne

  • Czym jest telematyka?

    Telematyka to dziedzina technologii, która integruje komunikację, informatykę i teleinformatykę w celu przekazywania informacji na odległość i efektywnego zarządzania danymi. Pozwala na znacznie lepsze zrozumienie zachowań kierowców oraz poprawę bezpieczeństwa na drogach. 

    Telematyka pomaga ubezpieczycielom w oszacowaniu ryzyka związanego z ubezpieczeniem danego pojazdu, a także w wyliczaniu składki ubezpieczeniowej. 

    Wprowadziliśmy telematykę w postaci aplikacji na urządzenia mobilne: Wiener DRIVE.

  • Czym jest Wiener DRIVE?

    Wiener DRIVE to aplikacja telematyczna dostępna na urządzenia mobilne, która pomaga zwiększyć bezpieczeństwo na drodze i poprawia styl jazdy kierowcy. 

    Aplikacja rejestruje podróże samochodem i podpowiada jak jeździć bezpieczniej czy oszczędniej. Każda podróż jest oceniana, a dzięki dobrej ocenie możesz obniżyć koszt ubezpieczenia. 

  • Kto może korzystać z aplikacji Wiener DRIVE?

    Z aplikacji mogą korzystać wszyscy klienci posiadający ubezpieczenie Pakiet AUTO (osoby fizyczne), zawierający umowę ubezpieczenia komunikacyjnego (OC lub AC) pojazdu osobowego lub terenowego na użytek własny lub firmowy, ze składką 1 800 zł lub wyższą. 

    Dodatkowo, klienci zawierający pierwszą umowę ubezpieczenia mogą w pierwszym roku korzystania z aplikacji wziąć udział w konkursie i ubiegać się o nagrodę pieniężną.

  • Jakie są korzyści z używania Wiener DRIVE?

    Oprócz nagrody pieniężnej wynoszącej nawet do 30% składki ubezpieczenia, możesz liczyć na pomoc w razie wypadku lub awarii samochodu. Dzięki funkcji SOS szybciej uzyskasz pomoc na drodze. W aplikacji umieściliśmy też łatwe przejście do formularza zgłoszenia szkody komunikacyjnej online.

  • Czy dzięki Wiener DRIVE mam większy zakres świadczonych usług w ramach pomocy assistance?

    Dzięki aplikacji zwiększa się limit holowania na terenie Polski do 200 km oraz wydłuża używanie samochodu zastępczego do 4 dób (assistance podstawowy w Pakiecie AUTO).

  • Do czego służy funkcja SOS?

    W razie wypadku lub awarii samochodu, możesz przytrzymać przycisk SOS przez 4 sekundy, żeby się z nami połączyć. Udzielimy Ci niezbędnej pomocy, np.: holowanie, dostarczenie paliwa, pomoc techniczna, wymiana kół lub odpalenie samochodu. Szczegóły zakresu assistance sprawdzisz w aplikacji w zakładce „Więcej” – „Twoja polisa”.

  • Co się stanie, jeśli przypadkowo nacisnę przycisk SOS?

    Jeśli przypadkowo naciśniesz SOS nic się nie stanie. Żeby aktywować połączenie, przycisk powinien być przytrzymany przez 4 sekundy. Jeśli jednak dojdzie do połączenia telefonicznego, rozłącz się, żeby nie blokować linii.

  • Czy funkcja SOS działa bez połączenia internetowego?

    Nie działa, potrzebujesz aktywnego połączenia internetowego, aby funkcja SOS zadziałała.

  • Czy aplikacja odnotuje, jeżeli będę miał wypadek?

    Tak, aplikacja wykrywa większe wstrząsy urządzenia mobilnego, które kwalifikowane są jako potencjalny wypadek. W takiej sytuacji nastąpi trzykrotna telefoniczna próba kontaktu (na numer telefonu podany podczas rejestracji do aplikacji), żeby zweryfikować, czy nie potrzebujesz pomocy. Jeżeli nie odbierzesz telefonu, na miejsce zdarzenia wyślemy holownik.

  • Czy wykrywanie wypadków działa bez połączenia internetowego?

    Nie działa. Potrzebujesz aktywnego połączenia internetowego, żeby aplikacja po wykryciu potencjalnego wypadku mogła przekazać dane. Inaczej nie będziemy mogli Ci pomóc.

Pytania techniczne

  • Jak rozpocząć korzystanie z Wiener DRIVE?

    Kupując ubezpieczenie komunikacyjne (jeżeli spełnione zostaną warunki uprawniające do rejestracji w aplikacji), na wydruku polisy otrzymasz wygenerowany dla Ciebie unikatowy kod telematyczny wraz z kodem QR do pobrania aplikacji. Skorzystaj z kodu QR lub wejdź na stronę wiener.pl/drive i pobierz aplikację - odpowiednio ze sklepu Google Play lub App Store. Po pobraniu aplikacji postępuj zgodnie z instrukcjami. Do prawidłowej rejestracji wymagane będzie podanie kodu telematycznego i numeru rejestracyjnego ubezpieczonego pojazdu.
    Kod telematyczny ważny jest przez 30 dni od chwili zakupu polisy. Po tym czasie kod wygasa i rejestracja do aplikacji nie będzie możliwa.

  • Na jakich urządzeniach mogę korzystać z aplikacji?

    Aplikacji można używać na urządzeniach mobilnych typu smartphone z systemami operacyjnymi iOS (od wersji 13) lub Android (od wersji 8). Telefon powinien być wyposażony w akcelerometr, żyroskop i GPS oraz mieć dostęp do transferu danych i do sklepu, odpowiednio App Store lub Google Play.

  • Czy potrzebuję połączenia internetowego do korzystania z aplikacji?

    Do korzystania z aplikacji - nie, ale do korzystania z funkcji SOS i funkcji wykrywania wypadków drogowych potrzebujesz już aktywnego połączenia internetowego, dlatego rekomendujemy włączenie internetu na czas jazdy samochodem.

    Identyfikacja i rejestrowanie trasy, które są potrzebne do oceny jazdy działają bez aktywnego połączenia internetowego. Jednak informacje o Twojej trasie i ocenie zostaną przesłane do systemu dopiero po połączeniu z internetem. 

    Zapis trasy pojawi się w aplikacji również po ponownym ustanowieniu aktywnego połączenia internetowego.

  • Czy aplikacja zużywa baterię?

    Aplikacja zużywa energię baterii tylko podczas rejestracji tras oraz aktywnego korzystania z aplikacji, ale nie zużywa baterii jeśli działa w tle. Dlatego zużycie baterii w telefonie jest niewielkie.

  • Mam problemy z aplikacją, z kim mogę się skontaktować?

    Wyślij mail na adres: drive@wiener.pl.
    W zgłoszeniu podaj:

    • identyfikator użytkownika (widoczny w aplikacji po wyborze w dolnym menu pozycji „Więcej”)
    • numer umowy ubezpieczenia (dostępny w aplikacji po wyborze w dolnym menu pozycji „Więcej” a następnie pozycji „Twoja polisa”)
    • dokładny opis problemu.
  • Czy mogę pobrać aplikację na więcej niż jedno urządzenie?

    Możesz pobrać aplikację na więcej niż jedno urządzenie, ale możesz być zalogowany wyłącznie na jednym urządzeniu w tym samym czasie.

  • Czy z aplikacji może korzystać więcej osób?

    Z aplikacji może korzystać tylko jedna osoba. Kod telematyczny wygenerowany do polisy jest kodem jednorazowym i może zostać wykorzystany do zarejestrowania wyłącznie jednego konta w aplikacji.

  • Czy mogę usunąć swój profil użytkownika?

    Możesz to zrobić. Dane i trasy zostaną usunięte, ale stracisz wszystkie korzyści, zwłaszcza nagrodę.

  • Mam nowy telefon, czy nadal mogę korzystać z aplikacji?

    Tak. Pobierz aplikację na nowy telefon i zaloguj się na istniejący profil użytkownika. Automatycznie zostaniesz wylogowany ze starego telefonu.

  • Mam nowy pojazd, co powinienem zrobić?

    Skontaktuj się z nami, pomożemy Ci zawrzeć nową umowę ubezpieczenia i uzyskać nowe dane dostępowe do aplikacji.

  • Które ustawienia w aplikacji są niezbędne?

    Do zapewnienia rejestracji podróży, uzyskania informacji na temat stylu jazdy i prawidłowego działania podstawowych funkcjonalności aplikacji, wymagane jest zezwolenie aplikacji na korzystanie z następujących funkcji telefonu:

    • lokalizacja (ustaw - „zawsze zezwalaj”)
    • ruch i aktywność fizyczna (ustaw - „zawsze zezwalaj”)
    • połączenia telefoniczne
    • wyświetlanie w tle innych aplikacji.
  • Jakie dane są zbierane przez aplikację?

    Zbieramy wyłącznie dane niezbędne do prawidłowego działania aplikacji, w tym:

    • nazwa użytkownika
    • adres e-mail, na wypadek, gdy zapomnisz hasła
    • numer telefonu, abyśmy mogli zadzwonić, jeśli w sytuacji awaryjnej wykorzystasz opcję SOS
    • dane dotyczące jazdy: dokąd, kiedy i jak jeździsz, aby dostarczyć Ci informacji na temat Twojego stylu jazdy. 
  • Co się dzieje z moimi danymi?

    Zgodnie z polskim prawem oraz RODO dane są przechowywane tylko dla zapewnienia funkcjonowania aplikacji. Dane nie będą przekazywane firmom i osobom trzecim.

  • Jak długo moje dane są przechowywane?

    Dane będą przechowywane przez 6 lat.

Wyniki i wyzwania

  • Czym jest ocena jazdy i jak są oceniane moje podróże?

    Za każdą podróż samochodem otrzymasz ocenę łączną na którą składa się 5 elementów bezpiecznej jazdy. Każda podróż będzie oceniana na podstawie następujących parametrów:

    • prędkość 
    • używanie telefonu w trakcie jazdy 
    • hamowanie
    • przyspieszanie
    • pokonywanie zakrętów.

    Ocena poszczególnych jazd przekłada się na łączną ocenę kierowcy, widoczną na stronie głównej aplikacji.
    Każda podróż, jak również ocena łączna kierowcy, zawiera się w przedziale 0-100 punktów. Im więcej punktów, tym lepszy wynik!

  • Czy otrzymam ocenę za każdą podróż?

    Tak, otrzymasz ocenę jazdy za każdą podróż.

  • Na czym polega ocena używania telefonu w trakcie jazdy?

    Ocena używania telefonu w trakcie jazdy sprawdza czy korzystasz z telefonu podczas podróży. Użycie nawigacji lub rozmowy w trybie głośnomówiącym nie wpływa na ocenę. Jednak dotykanie lub przesuwanie ekranów np. wybieranie numeru lub zmienianie celu podróży w nawigacji będzie mieć wpływ na ocenę.

  • Czym jest ocena prędkości?

    Aplikacja mierzy twoją prędkość przez całą podróż. Upewnij się, że utrzymujesz prędkość zgodną z ograniczeniami na drodze, aby zapewnić maksymalną ocenę.

  • Czym jest ocena hamowania?

    Ocena hamowania sprawdza, jak gwałtownie zahamowałeś. Jedź ostrożnie i hamuj powoli, jeśli to możliwe.

  • Czym jest ocena przyspieszania?

    Ocena przyspieszania sprawdza w jaki sposób przyspieszasz. Upewnij się, że stopniowo zwiększasz prędkość, aby uniknąć wypadków i osiągnąć wysoką ocenę.

  • Na czym polega ocena skręcania?

    Ocena skręcania mierzy Twoje zachowanie podczas skręcania lub jazdy po krętych drogach. Zmniejsz prędkość przed skręceniem i uzyskaj wysokie oceny.

  • Czy wynik punktacyjny uzyskany w Wiener DRIVE może wpłynąć na wysokość składki za ubezpieczenie?

    Nie. Używanie aplikacji nie będzie miało wpływu na wysokość składki w kolejnym roku ubezpieczenia. Celem aplikacji jest edukacja w zakresie bezpieczeństwa podróżowania i promowania dobrego stylu jazdy.

  • Czym jest wyzwanie?

    Wyzwanie to interaktywne zadanie, które ma na celu motywację i zaangażowanie użytkownika do osiągnięcia określonego celu. Wyzwania mogą dotyczyć ekologii, bezpieczeństwa lub oszczędzania.

  • Po co mi wyzwania?

    Wyzwania pomogą Ci w poprawieniu stylu jazdy. Sprawią, że bezpieczne zachowania na drodze wejdą Ci w nawyk. Będziemy informować z wyprzedzeniem o nowych wyzwaniach i wyświetlać je na głównej stronie aplikacji.

  • Czy za pozytywne ukończenie wyzwania dostanę nagrodę?

    Za każde pomyślnie ukończone wyzwanie otrzymasz wirtualną odznakę. Jeśli będziesz aktywnie podejmował kolejne wyzwania, zbierzesz komplet wirtualnych odznak.

Podróże

  • Które podróże są rejestrowane?

    Wszystkie podróże samochodem są rejestrowane przez aplikację.

  • Czy aplikacja działa tylko w Polsce, czy również za granicą?

    Aplikacja zapisuje także trasy poza granicami Polski.

  • Aplikacja zarejestrowała podróż, mimo że nie prowadziłem, co mogę zrobić?

    Otwórz zakładkę przejazdy i naciśnij przycisk „Nie prowadziłem”. Następnie wybierz powód, dla którego usuwasz podróż.
    Usuwane mogą być wyłącznie podróże, podczas których:

    • nie prowadziłeś samochodu (byłeś pasażerem i miałeś ze sobą telefon z aplikacją)
    • korzystałeś z innych środków transportu
    • podróżowałeś pojazdem innym niż ubezpieczony.
  • Czy muszę uruchomić rejestrację podróży w aplikacji przed rozpoczęciem podróży?

    Nie musisz, aplikacja automatycznie rejestruje Twoje podróże, gdy osiągniesz prędkość powyżej 20 km/h. Dlatego nie zdziw się, jeśli pierwsze metry twojej podróży nie zostaną zarejestrowane.

  • Moja podróż nie została zarejestrowana, co mogę zrobić?

    Jeśli podróż nie została zarejestrowana, sprawdź ustawienia w zakładce zezwoleń w aplikacji. Upewnij się, że rejestracja podróży jest aktywowana, a dostęp do Twojej lokalizacji oraz ruchu i aktywności fizycznej jest ustawiony na „zawsze zezwalaj”.
    W przeciwnym razie podróże nie mogą być rejestrowane.

    Jeśli korzystasz z systemu operacyjnego Android, sprawdź, czy masz aktywowane ustawienia oszczędzania energii. Jeśli tak, wyłącz ten tryb, aby zapewnić rejestrację podróży.

    Może się zdarzyć, że podróże lub niektóre etapy podróży nie są rejestrowane, jeśli auto porusza się wolno, np. podczas jazdy przez strefę dla pieszych lub korki drogowe. Aplikacja automatycznie rozpoczyna rejestrowanie podróży, gdy prędkość przekroczy 20 km/h. Jeśli Twoja podróż nadal nie została zarejestrowana, skontaktuj się z naszym wsparciem klienta (email: drive@wiener.pl).

  • Gdzie mogę sprawdzić statystyki moich podróży?

    Przejdź do pozycji „Przejazdy”, w niej znajdują się zapisane trasy, oceny oraz inne szczegółowe informacje. Jeśli chcesz poznać ocenę konkretnego przejazdu, kliknij w wybrany przejazd. Następnie w sekcji „Szczegółowe wyniki” możesz przejść przez poszczególne elementy oceny podróży. Na mapce poniżej zobaczysz oznaczone kolorem lub znacznikiem zarejestrowane zdarzenia, które wpłynęły na ocenę (np. przekroczenia prędkości, nagłe hamowania itd.).

Nagroda pieniężna

  • Czym jest nagroda pieniężna?

    Nagroda pieniężna jest powiązana z ogólną oceną Twojej jazdy - im lepiej jeździsz, tym więcej pieniędzy dostaniesz.

  • Kto może ubiegać się o nagrodę pieniężną?

    O nagrodę pieniężną mogą ubiegać się nowi klienci (osoby fizyczne), zawierający umowę ubezpieczenia komunikacyjnego (OC lub AC) pojazdu osobowego lub terenowego na użytek własny lub firmowy, ze składką 1 800 zł lub wyższą. O nagrodę pieniężną można ubiegać się w pierwszym roku ubezpieczenia.

  • Jak wysoka będzie nagroda pieniężna?

    Możesz otrzymać nawet do 30% składki ubezpieczenia, jeśli Twój ogólny wynik będzie wysoki. Informację o wysokości nagrody w zależności od uzyskanego wyniku znajdziesz w aplikacji w zakładce „Więcej” – „Nagroda”.

  • Co mogę zrobić, aby otrzymać nagrodę pieniężną?

    Im lepiej jeździsz, tym wyższa będzie nagroda. Możesz udoskonalać swój styl jazdy. Poniższe wskazówki pomogą Ci w zdobyciu wysokich ocen:

    • nie korzystaj z telefonu w trakcie jazdy,
    • przestrzegaj ograniczeń prędkości,
    • hamuj bezpiecznie i stopniowo,
    • rozważnie zwiększaj prędkość,
    • unikaj szybkich manewrów skrętu.
  • Jaki jest minimalny dystans do przejechania w czasie używania aplikacji?

     Należy przejechać minimum 4 000 km z aplikacją.

  • Ile minimalnie punktów muszę zdobyć, aby otrzymać nagrodę pieniężną?

    Aby otrzymać nagrodę pieniężną należy zdobyć minimum 85 punktów ogólnej oceny.

  • Kiedy będę mógł odebrać nagrodę pieniężną?

    Nagroda pieniężna będzie Ci przysługiwać po aktywnym korzystaniu z aplikacji przez pierwsze 9 miesięcy ubezpieczenia. Żeby otrzymać nagrodę należy spełnić kilka warunków:

    • aktywnie korzystać z aplikacji w sposób umożliwiający poprawne rejestrowanie przejazdów,
    • uzyskać wynik na poziomie uprawniającym do otrzymania nagrody,
    • przejechać minimum 4 000 km (łączna długość przejazdów zarejestrowanych w aplikacji),
    • jeździć bezszkodowo (brak zgłoszonych szkód z OC lub AC),
    • w terminie opłacić składkę za ubezpieczenie ,
    • złożyć dyspozycję odbioru nagrody nie później, niż do końca okresu ubezpieczenia. 
  • Jak otrzymam nagrodę pieniężną?

    • jeżeli spełnisz wszystkie warunki uprawniające do nagrody, na ekranie głównym aplikacji otrzymasz informację o nagrodzie.
    • wniosek o odbiór nagrody możesz złożyć po 9-tym miesiącu obowiązywania ubezpieczenia.
    • w aplikacji przejdź do ekranu „Więcej” – „Nagroda” i wprowadź numer rachunku bankowego do przelewu. Pieniądze przelejemy do 14 dni.